Tio minuters gympa

Årets rubrikpris går till Alma,eftersom hon gör så märkliga rubriker. Japp. Idag hade vi en väldigt kort gympa lektion. Tio minuter. Andlednignen var att våran gympalärare var nån annanstans,typ med 9:orna,och gjorde något. Hon kom försent! Det var kul. Dagen var kul. Men schemat var lite ändrat,så vi hade läsnign efter lunchen istället för före... Snön knarrar under fötterna. Vi mäniskor är konstiga. Varför har vi inte små öron och tassar som isbjörnarna,så att vi slipper frysa om dem? Och tår...har isbjörnar tår? Inte vet jag. Med om vi nu skulle ha isbjörnstassar,skulle det se ganska konstigt ut...och vi skulle ha svårt att gå. Nu sitter man här och har svårt att koncentrera sig,eftersom Mamma lyssnar på en ljudbok. Iblamd råkar jag lyssna,men eftersom det oftast är ointressant,brukar jag kunna koncentrera mig igen efter ett tag. Men typ i höstas nån gång (eler var det förra våren?) satt jag och gjorde matteläxan,när jag råkade lyssna på Mammas ljudbok. Och den var bra! Fast den var väldigt sorglig. Den hette "10.31 på Cao Lack" eller nåt. Kommer inte ihåg. Den handlade om en verklig händelse,om en tsunami i Thailand. Men oj vad mycket jag ahr skrivit! Kanske borde sluta. Men jaja,om du bestämmer dig för att lyssna på en ljudbok,kolla up den där om tsunamin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0