Klangstenar och sockerdricksträd

Jag,Pappa och Noah var var ute på promenad nere i dalen. Noah klagade först på att det var för långt att gå,men gav sedan efter. Vi tog rutten bort mot hågahögen,och det var en trevlig om än våt promenad.

 På vägen dit finns det en bro,och där såg vi änder. "Quack,quack,ge oss bröd!!" Underfär så lät det.

 Väl framme vid högen tyckte jag att Noah och pappa skulle få se klangstenen,en ytterst märklig sten. Stället där stenen var var inte så långt bort,så vi traskade dit.
Jag trodde att det skulle bli svårt att hitta den,men vi hittade den direkt. Om man slår på klangstenen låter det "KLANG!",och det är från det den har fått sitt namn. Stenen är troligen ihålig,men ingen vet säkert.
I närheten finns det ett sånt där ihåligt träd,ni vet,ett sockerdricksträd. Det trädet är ganska cool.

På vägen hem såg vi något roligt. En stor,hårig ko! Det var den hårigaste ko jag någonsin sett,och den såg skojig ut.

När vi hade gått ett tag,passerade vi en liten göl. Vid gölen fanns det små tuvor,som Pappa sa såg ut som troll.
"Små troll,som springer omrking och säger ´Niverip!´"
Jag har ritat Niveriptollen,dpom blev ganska charmiga...

Kommentarer
Postat av: Fmr

Det skulle vara roligt att få se de små trollen du ritat. Kram

2012-01-09 @ 16:44:09
Postat av: Pat

Postat av: Pat

tuva på små korta ben.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0