Balder-Katarina Kampen

Jaja, det spelar ingen roll att vi hade den I fredags. Jag måste berätta om den!

Balder-Katarina Kampen är en årlig kamp mellan våran skola (UMK, föredetta Balder) och Katarinaskolan. Sexor,Sjuor, Åttor och Nior får vara med, medans treorna, fyrorna och femmorna måste stanna kvar vid skolan.

Vi började borda vid en fotbollsplan i närheten av studenternas. Där var det fotbollsmatch, och Katarina vann. Tror jag. Båda skolorna har en viss färgkombination, Katarinas är röd och svart, våran är vit och blå. Därför hade vi blivit ombedda att ta på oss vit eller blå kläder, eller både och. Jag hade på mig min blåa One Pice som jag fick I födelsedagspresent.

Efter att fotbollmatcherna hade spelats gav sig alla iväg mot Studenternas IP. Jag hade inte anmält mig till någon sport, så jag och mina kompisar satte och på läktaren. Det duggregnade.
Jag kommer inte rikitigt ihåg vilken den första sporten var, men jag tror det var löpning. Sedan var det nog kulstötning. Hm..nu minns jag inte längre vilken ordning allt var.

Dragkampen mellan lärarna var kul att titta på. Tyvärr var det lite för mycket påhejande, och jag fick lite ont I hvudet. På tal om påhejande, jag tror jag nästan tappade rösten när dagen var slut. Man kan liksom säga att vi gick fullt ut när det gällde att heja på. Inte bara hade jag UMK, shalala! i huvudet hela dagen, utan man gick fullt ut.
Det var trummor, flaggor, skyltar, ansiktsmålningar, pom-poms, och till och med en klarinett. Snacka om att heja på.

Dagen var jättekul, även fast Katarina vann. Men jag tror det konstigaste var att jag och mina kompisar hade hur kul som helst över gräsklipparmaskinen som åkte runt och klippte gräset I mitten av "arenan". Fråga inte varför. Jag vet inte riktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0