Uppcon

Nu ska jag berätta om när jag var på Upcon, sveriges största konvent för asiatisk populärkultur. (Svårt ord.)
Uppcon håller på I tre dagar, från fredagen till söndagen. Jag och mina kompisar hade skaffat biljetter för alla dagar, och även för invigningen, avslutningen och cosplaytävlingen.

Det hela började på fredagen, och vi var redan där klockan elva. (Tror jag)
Vi fick stå I en kö för att få komma in, men det var det värt. Eftersom jag inte mår särskillt bra just nu kommer jag nog inte skriva så värst mycket.

Det blev en del köpta skar, det blev det. Jag köpte t ex ett naruto-pannband, varsin mössa till mig och Noah, och pocky. Pokcy är ett japanst godis, och det är väldigt gott. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0