Teater

Nu ska jag nog berätta om teatern vi hade. Nej, jag tänker inte skriva lika långt som med Musikalen...eller kanske...jo..

Tja, jag är med i en teatergrupp, och vi skulle sätta upp en pjäs. Manuset gjorde vi själva, hela storyn och allt. teatern hette Blodig Dagbok, och var ganska...hm...tragisk.

Nej, jag orkar inte skirva långt. Super resume!

Det är en klass, en tjej är helt ignorerad/bortglömd och en tjej är mobbad. Man får se lite av mobbarens vardag, och mamman är alkolist. Mamman (Marilla hette hon) hade även en bokklubb, tillsammans med den utfrysta tjejens mamma (Gunilla) och ett par som är inne på sitt andra barn (Linn och Jorgen). Aja, hur som helst, massa saker händer....Jorgen gör slut, fröken till mobbaren klagar, Linn får missfall. I sista scenen slutar det med att den utfrysta tjejen (Mimmi) skjuter mobbaren ( Rebecka), eftersom Mimmi och den mobbade tjejen (Thea), var kompisar förut....aja, svårt att förstå? Japp. Och I sista scenen råkade våran teaterlärare sätta på ambulansljudet innan pistolskottsljudet, och tja.....skratt. Yupyup.
 

Kommentarer
Postat av: ttheresebjörkman, :)

Hej!

Vad har du gjort nu när du varit långledig?:)

2012-05-01 @ 21:34:47
URL: http://ttheresebjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0