Mjölchocklad

Nej,inte mjölkchocklad. Mjölchocklad.

Jaja. Tredje dan i skolan var kul. Jag och mina kompisar körde viskleken,och därför är rubriken konstig,enligt vissa. Enligt mig är den helt normal.

Det är ganska svårt att köra viskleken på bara tre personer,så jag och mina kompisar fick köra flera varv,men ordet/meningen ändrades inte så himla mycket...
Orginalordet var Chockladmjölk,och vid något tilfälle måste orden ha bytt plats,och blivit mjölchocklad.
Sedan blev det saker som t ex Dödchocklad,Mjölkclara,och tillslut Mjölchocklad. Skrattattack.

På gympan idag lekte vi Idiansmyg. Den går ut på att ta sig från ena sidan av rummet,ta ett band som ligger på den tjocka madrassen,och ta sig tillbaks,utan att bli uptäckt av dom som står bakom madrassen.
Hur gör man för att inte bli upptäckt då?
Jo,man gömmer sig! Låter det svårt? FEL!!!
Över hela planen hade vi nämnligen ställt upp massor med redskap,som t ex plintar,mattor lutade mot hokeymål,mm.

Man gömmde sig alltså bakom dessa,innan "tagarna" hunnit räkna till sju,och får vända sig om och försöka avslöja var folk gömmer sig.

Om nå inte fattar....fråga nån annan,detta var nog den bästa beskrivningen jag har..

Kommentarer
Postat av: JohannaA

Idiansmyg är jättekul!!!<3<3

2012-01-14 @ 16:28:56
Postat av: Alma

Ja,visst är det!

2012-01-18 @ 18:33:22
URL: http://muffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0