13 kor och en spann

Som vanligt har jag läst för mycket. Das böcker. Bert-böcker. Mamma kom hem med en hel trave med Bert-böcker,och nu kommer förklaringen till rubriken.

Dom som har läst Bert-böckerna vet att Bert och hans kompisar har ett band,och att bandet har haft många namn. Först hette det Dum I Huvet,sedan Heman Hunters. Sedan nåt jag inte kommer ihåg. I en av böckerna så skulle bandet uppträda i nån park. När dom kom dit hade vakten tagot fel och såkat skriva på afficherna at dom hette "13 kor och en spann". SÅ deras band ändrade namn. Skrattanfall.

Nu kommer den dagliga berättelsen.

Jag och Clara gick omrking mestadels hela dagen och sa "PASTA!" av mystisk anledning. Någon anime som Clara hade sett. Vi sa också vilka länder alla i klassen var. Det var lite random,så Clara blev Sverige,och jag blev Findland. Det var kul.

Sedan kommer gympan. Gympan var hemsk.
Jag hade tappat bort gympakläderna,och vi gjorde märkliga övningar och gick märkligt på idrotten. Jag fick ont i benen,och trodde att dom hade blivit fulla med cement.

Mamma tittar på The voice. Jag är ej intresserad.

Allt för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0